Hoppa till innehållet

Här har vi samlat svaren på frågor som vi ofta får kring biljettköp eller ditt besök hos oss. Om du inte hittar svaret på just din fråga här, är du välkommen att kontakta biljettkassan.

Vi har öppet tisdag - fredag 12:00-17:00 och alltid en timme innan föreställningen börjar. Du når oss på mejl: info@norrbottensteatern.se Du kan också ringa oss på telefon 0920-24 34 00 under vår telefontid tisdag - fredag 14.00-16.00. 

 

Inför ditt besök


När måste jag vara på plats innan föreställningen?
Kom gärna trettio minuter innan föreställningen börjar. Då hinner du också förboka ditt pausfika i Bistron. Vi släpper in till salongerna femton minuter innan föreställningen börjar.  Efter att föreställningen börjat stänger vi dörrarna och vi släpper inte in någon förrän i pausen. 

Var kan jag hänga in ytterkläder?
I teaterns foajé finns vår garderob där ni får hjälp av våra värdar att hänga in era ytterkläder. 

Vad hittar jag toaletterna?
Till höger om garderoben sett från huvudentrén, finns en toalett. Det finns även fler toaletter till vänster om entrén till scen 2. 

Kan jag lämna blommor till någon i ensemblen?
Ja, det går bra. Lämna dina blommor i biljettkassan och märk dem med namn och vilken föreställning som personen medverkar i.

Vad har ni för åldersgräns på föreställningar?
På varje föreställnings sida står vilken ålder som föreställningen rekommenderas för.

Vad händer om en föreställning blir inställd?
Om en föreställning blir inställd kontaktas all berörd publik via mejl och sms. Här kan du läsa våra köpvillkor 

Har ni väskförbud?
Nej, det har vi inte, men har du en större väska går det bra att lämna in den i vår garderob. 

 
Har ni hörhjälpmedel?
Ja, på scen 1 och scen 2 har vi hörhjälpmedel som lånas ut: både för dig med hörapparat och för dig utan hörapparat. Våra publikvärdar i garderoben eller vår personal i biljettkassan hjälper dig som behöver hörhjälpmedel. På scen 3 finns teleslinga.  

 

Syntolkas några av era föreställningar?
Ja, under höstsäsongen 2024 syntolkas föreställningen Onkel Vanja den 8 november. 

 

Biljetter

Hur köper jag mina biljetter?
Du kan köpa biljetter på vår webb, i biljettkassan eller på Kulturens Hus.

Biljettkassan är öppen tisdag-fredag 12:00-17:00 och alltid en timme innan föreställningen börjar. Du kan också ringa biljettkassan på telefon 0920-24 34 00 under vår telefontid tisdag-fredag 14.00-16.00. 

Kan min biljett om- eller avbokas?
Vi kan boka om biljetten till ett annat datum, förutsatt att det finns tillgängliga platser. Däremot gör vi gör inget återköp på köpta biljetter. Här kan du läsa våra köpvillkor 

När släpper ni biljetter till föreställningarna?
Våra biljettsläpp annonseras på vår webb, i nyhetsbrev och i våra sociala kanaler. 

Presentkort

Kan jag köpa presentkort till Norrbottensteaterns föreställningar?
Ja, vi säljer presentkort. Det utfärdas på valfri summa och kan användas som betalning för biljetter och pausfika till alla föreställningar som spelas på Norrbottensteaterns scener. Presentkortet är giltigt i två år från inköpsdatumet, så se till att boka in din teaterupplevelse i tid!

 

Mat och dryck

Hur köper jag pausfika?
Du kan förköpa ditt pausfika antingen på webben eller i vår biljettkassa när du köper din biljett, fram till kl 15:00 dagen innan föreställningen. Det går också bra att köpa pausfika i teaterrestaurangen Bistron i pausen.

Hur gör jag om jag har en matallergi?
Kontakta teaterrestaurangen Bistron om du har någon matallergi.
Du når dem på info@bistron.se eller 0920-52 31 00 
 
By Formsmedjan. Powered by Yago